‘Amed kadın kentlerine doğru’ toplantısı düzenlendi 17 Aralık 2025, 15:59
‘Amed kadın kentlerine doğru’ toplantısı düzenlendi
“Amed kadın kentlerine doğru” çalışması kapsamında kadınların kent yaşamına dair görüş ve önerilerinin alınacağı mahalle toplantısı Peyas ilçesinde gerçekleştirildi.
Amed Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ile Kayapınar Belediyesi Kadın Politikaları Müdürlüğü ortaklığında düzenlenen “Amed kadın kentlerine doğru” çalışmasının görüş ve öneri toplantısı, Huzurevleri Mahallesi’nde yaşayan kadınların katılımıyla Kûçe Kadın Yaşam Merkezi’nde gerçekleştirildi. Toplantıya mahallede ikamet eden çok sayıda kadın katıldı.
‘Hep birlikte yeni bir inşa süreci yaratalım’
Peyas Belediyesi Kadın Politikaları Müdürü Fatma Budak Güler amaçlarının kadının emeği ve bilinciyle bir şehir inşa etmek olduğunu vurguladı ve devamında: “Amacımız kadının emeğiyle, gücüyle, bilinciyle ve aklıyla bir şehir inşa etmektir. Yeni bir bina yapılacaksa kadın bilinciyle nasıl yapılmalı, bir kurum açılacaksa kadın bakış açısıyla nasıl şekillenmeli; bunu eşitlikçi bir temelde hayata geçirmek istiyoruz” dedi.
Kararların mahallelerden ve halktan alınmasının önemine dikkat çeken Fatma Budak Güler, sürecin katılımcı bir yöntemle yürütüleceğini belirterek, “Tek başımıza değil, hep birlikte yapacağız. Bu toplantıları tüm mahallelerde gerçekleştireceğiz ve birlikte yeni planlamalar yapacağız” diye konuştu.
‘Talebe göre hizmet üretmek en temel hedefimiz’
Toplantının amacına ilişkin konuşan Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanı Özden Gürbüz Sümer, kadınların görüş ve taleplerini doğrudan dinlemenin önemine dikkat çekti. Özden Gürbüz Sümer, Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde yaklaşık bir buçuk yıldır sivil toplum örgütleri, baro, sendikalar, yerel dinamikler ve siyasi partilerle kapsamlı toplantılar yürüttüklerini belirtti. Özden Gürbüz Sümer, “Sizlerin, halkın, toplumun, kadınların, engellilerin, yaşlıların taleplerine göre hizmetleri üretmek en temel hedeflerimizden bir tanesi. Bu nedenle bu merkezler açıldı ve bu merkezlerde bir araya geliyoruz. Zaman zaman fikirlerinizi alıyoruz ancak bu tür buluşmaları sürdürerek görüş ve önerilerinizi daha sistematik bir şekilde almak istiyoruz” dedi.
‘Kentin sorunlarını en iyi bilen biz kadınlarız’
Yakın zamanda bir “kadın kenti” ilan etmeyi hedeflediklerini ifade eden Özden Gürbüz Sümer, kadın kentine dair şu değerlendirmelerde bulundu: “Kadın kenti demek sadece kadınlardan oluşan bir kent hayal etmek değil. Kadınların aklıyla, fikriyle, duygusuyla ve binlerce yıllık hafızasıyla; eşit, daha erişilebilir, engellisinden yaşlısına tüm dezavantajlı grupların kentin her yerine rahatlıkla ulaşabildiği, güvenli kentler inşa etmekten bahsediyoruz. Aydınlık sokaklar, aydınlık parklar, çocuklar için daha güvenli alanlar… Kadın kenti derken bunları kastediyoruz. Bu fikirler sizlerden çıkacak. Çünkü bu kenti ve sorunlarını en iyi bilen biz kadınlarız ve çözümleri de yine biz üreteceğiz.”
Kadınlar taleplerini dile getirdi
Toplantıya katılan kadınlar; kadın kenti, altyapı çalışmaları, sokak aydınlatması, kursların çeşitlendirilmesi, dil kursları ve ana sınıfı gibi başlıklarda görüş ve taleplerini dile getirdi.
DIĞER HABERLER
-
Zarokistan’larda karne heyecanı
26 Haziran 2026, 13:40 -
1. Peyas Buluşmalarıyla köylerde şenlik var
26 Haziran 2026, 09:20 -
Kayapınar Belediyesi 1200 çocuğa doğayı sevdirdi
25 Haziran 2026, 10:51 -
Kayapınar Belediyesi G.Y Araştırma Hastanesi’ndeki otopark sorunun çözümü için çalışma başlattı
24 Haziran 2026, 14:18 -
3000 kişiye yüzme kursu
24 Haziran 2026, 09:04 -
1. Peyas Buluşmaları Cumhuriyet Mahallesi’nde Devam Etti
24 Haziran 2026, 08:22 -
Kayapınar Belediyesi daha etkin müdahale için arama kurtarma elaman sayasını artırıyor
23 Haziran 2026, 10:13 -
Peyas’taki Etkinlik kayıp nedeniyle ertelendi
22 Haziran 2026, 14:45 -
Kayapınar Belediyesi’nden 21 Haziran Dünya Müzik Günü etkinliği
22 Haziran 2026, 08:28 -
Kayapınar Belediyesi’nin “1. Peyas Buluşmaları’ etkinlikleri devam ediyor
19 Haziran 2026, 09:02








