KAYAPINAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KOORİNASYON İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
MADDE – 1
Bu yönetmeliğin amacı, Kayapınar Belediyesi Koordinasyon İşler Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
MADDE – 2
Bu Yönetmelik, Koordinasyon İşler Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
MADDE – 3
Koordinasyon İşler Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 657 Devlet Memurları Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 4688 sayılı Sendika Kanunu, 4857 sayılı yasaya tabi işçilere ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
MADDE – 4
Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan: Kayapınar Belediye Başkanı
Belediye: Kayapınar Belediyesi
Meclis: Kayapınar Belediye Meclisi
Müdür: Koordinasyon İşleri Müdürü
Müdürlük: Koordinasyon İşler Müdürlüğü
Personel: Koordinasyon İşler Müdürlüğünde görevli tüm personelini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
MADDE -5
Koordinasyon İşleri Müdürlüğünün Teşkilat ve Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
—Müdür
—Kalem (Memurlar, İşçiler, Sözleşmeli Memur ve Avans, Ayniyat Mutemedi)
—Teknik Personel
MADDE – 6
Koordinasyon İşler Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
MADDE -7
a)Koordinasyon İşler Müdürlüğü, KAYAPINAR Belediyesi bünyesinde kurulmuş olup, Belediyenin amaç, ilke ve hedeflerine uygun olarak ve gerek duyulduğu takdirde bütün Müdürlüklerden bilgi toplayıp rapor haline getirilerek Belediye Başkanına sunmak.
b) Belediye ile ilgili çalışmalar yapmak, ilgili resmi ve özel kuruluşlarda bilgi toplamak ve bilgilerinden faydalanarak,;
c) Kurum içindeki birimler arası koordinasyonu sağlamak,
d)Belediye içinde sorunların çözümünde birimle arası koordinasyonu sağlamak sorunları belirlemek, çözümlenmesi için gerekli tedbirleri tespit ederek Belediye Başkanına bildirmek
e)Koordinasyon İşleri Müdürlüğü gereken konularında gerekçeli rapor hazırlamak,
f) Belediye kanunun 76 ve 77 maddelerinde yer alan Belediye; sağlık, eğitim, spor, çevre, sosyal hizmet ve yardım, kütüphane, park, trafik ve kültür hizmetleriyle yaşlılara, kadın ve çocuklara, engellilere, yoksul ve düşkünlere yönelik hizmetlerin yapılmasında İLÇEDE dayanışma ve katılımı sağlamak hususlarda, kurum içi ile ilgili birim ve müdürlüklerle ortak çalışmalar yapmak, Belediyenin bütünsel hizmet ve sosyal belediyecilik anlayışının gelişmesine ve kurumsallaşmasına yarar ve koordinasyonu sağlamak.
g)Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlamak.
MADDE- 8
a)Bu yönetmenlikte belirtilen görev sınırları içinde Belediye Başkanı tarafından verilen konularla, müdürün gerekli gördüğü ve Belediye Başkanı tarafından onaylanacak konularda inceleme ve araştırma yapar.
b)Belediye Başkanı önderliğinde oluşturulmak istenen çalışmaları Koordinasyon İşleri Müdürlüğü ile ilgili Birimlerle işbirliği içinde gerçekleştirilir.
c)Koordinasyon İşleri Müdürlüğü bu amaçla çalışmanın niteliğine uygun bir şekilde işleri yürütür.
MADDE–9
Koordinasyon İşler Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
MADDE–10
Koordinasyon İşler Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
MADDE -11
1) Koordinasyon İşleri Müdürü Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
2)Koordinasyon İşleri Müdürlüğü yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler.
3)Koordinasyon İşler Müdürlüğünün Gerçekleştirme Görevlisi, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin 1. Sicil ve Disiplin amiridir.
4)Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme ve koordinasyon sağlama yetkisine haizdir.
5)Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.
MADDE -12
Belediye Mevzuatı ile ilgili sair mevzuat hükümleri ve bu yönetmelikle kendisine verilen görevlerin yerine getirmesinden yetkilerinin zamanında ve gereğince kullanılmasından, Belediye Başkanına ve bağlı olduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.
MADDE -13
Memur ve İşçi Personelin Görevleri:
1.Müdürün kendilerine tevdi ettiği görevleri tam ve eksiksiz olarak zamanında yapmakla sorumludurlar.
2.Müdürlük adına tüm resmi evrakları alır ve kaydeder.
3.Gelen – giden evrakların dosyaların ve diğer belgelerin kayıt havale ve dosyalama işlerini yürütür. 4. Müdürlükçe belirlenen genelge, yönetmelik ve kararları deftere işleyerek, incelemeye hazır bulundurur.
5.Müdürlüğün tüm yazılarını önceliklerine göre sıraya koyarak hazırlar, cevaplandırır, tasnif eder. Kararların ve her türlü yazıların örneklerini çıkarır. Verilen ek görevleri yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
MADDE -14
Koordinasyon l İşler Müdürlüğü tarafından tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
MADDE -15
Koordinasyon İşler Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
MADDE -16
Koordinasyon İşler Müdürlüğünde görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İş birliği ve Koordinasyon
MADDE -17
1.Müdürlükler arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
2.Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
3.Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
4.Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili işlemler ve Arşivleme
MADDE -18
1.Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
2.Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri varsa elektronik ortamda yapılır.
MADDE -19
1.Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
a) Gelen evrak dosyası
b) Giden evrak dosyası
c) Avans dosyası
d) Taşınır kayıt
e) Genelge ve bildiriler dosyası
f) Raporlar dosyası
g) Resmi Kurumlarla ilgili dosyalar
h) Demirbaş dosyası
2. İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
3. Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
MADDE -20
1.Koordinasyon İşler Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
2.Koordinasyon İşler Müdürü 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
3.Koordinasyon İşleri Müdürlüğünde çalışan tüm personelin izin, rapor, ödüllendirme ve cezalandırma vd. işlemlere ilişkin belgeleri kapsayan Performansa dayalı dosya tutulur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
MADDE–21 Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE–22 Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.